Biały Krzyż - Stary Pomnik - Brenna

Województwo: śląskie
Dodał/a: Kinga Walusiak

Informacje

Samochodem z Istebnej na Biały Krzyż w Szczyrku. Herbatka z cytrynką i kanapeczka w zajeździe i ruszamy. Podążamy czerwonym szlakiem do punktu widokowego. W kierunku przełęczy Karkoszczonka. Leśna dróżka w pewnym momencie dostarcza wrażenia w postaci stromego zjazdu po kamieniach - trzeba uważać. Docieramy do punktu widokowego skąd podziwiamy Skrzyczne, które przy tak pięknej pogodzie widać jak na dłoni. Po drodze mijamy zbudowania wiejskie oraz wypasające się barany i owce. Trochę podjazdów aż wskakujemy na Halę Jaworową skąd do Brennej już niedaleko bo połowa drogi. W Brennej podążamy ulicą Wyzwolenia i kierujemy się w stronę Leśnicy. Ambitny plan żeby wskoczyć z powrotem na szlak i zahaczyć o punkt widokowy Leśnica nie wypalił - spanikowaliśmy. Dlatego też jedziemy drogą w stronę Malinki a tam odbijamy w prawo, powracając traktem leśnym do drogi prowadzącej na przełęcz Salmopolską od strony Wisły. Po wyspindraniu się na Biały Krzyż sprawdzamy obecność samochodu i... idziemy coś zjeść. Wycieczka zakończona.