Bielsko-Biała-Brenna-Ustroń

Województwo: śląskie
Dodał/a: Maciej Chojna

Informacje

Trasa rowerowo-piesza wydawałoby się łatwa, ale... Rozpoczęliśmy od dworca PKP w Bielsku skąd ulicą Piastowską kierowaliśmy się w stronę Wapienicy /na szczęście jest chodnik/. Na tzw. Hulance skręciliśmy na "starą drogę" do Cieszyna. W Wapienicy skręciliśmy w lewo na Papuga Hotel. I od tego momentu można było mówić o relaksie /żadnych praktycznie samochodów./ Niebieskim szlakiem przez krótki okres czasu jechaliśmy drogą leśną aż do kaskady rzeki, którą mielismy po lewej stronie. Potem zaczęły się "schody". Trasa bardzo kamienista o dużym nachyleniu, bez tarczy 29 nie da rady na standardowej 52 nie ma szans wyjazdu. Momentami można było wskoczyć na siodełko, ale nie było tego za wiele. Wypłaszczeń wogóle, ciągle ściana kamieni. Po lewej stronie można było pomiędzy konarami drzew zobaczyć zbiornik Wielka Łąka. Dopiero po zdobyciu Przykrej rozpoczęła się znowu trasa o normalnej nawierzchni, bardziej interwałowa, bardzo przyjemna. Kiedy docieraliśmy na szczyt Błatniej pogoda diametralnie się popsuła. Krótki odpoczynek w schronisku i zjazd zielonym szlakiem do Brennej. Droga bardziej błotniasta z domieszką kamieni. Burza jaka nas dopadła spowodowała niezbyt ciekawe warunki. Błoto i śliskie kamienie dało się odczuć podczas zjazdu oraz prób redukowania prędkości. Zaliczyliśmy kilka wślizgów i nadprogramowych otłuczeń. W pewnym momencie trasa przechodzi w czarny szlak, który jest dosyć wąski i grząski. Polecam opony z dużym protektorem oraz szersze, ja jechałem na trekkingach także domyślacie się jaka była jazda. Do Brennej wjechaliśmy przy OSP oraz ośro0dku Kotarz. Szybka herbata, zmiana przemoczonych koszulek, ubranie peleryn, które kupiliśmy w kiosku i jazda w kierunku Ustronia. Do Ustronia jechaliśmy główną drogą skręcając koło Lewiatana w lewo na Nierodzin. Jakieś 5 km do Ustronia od krzyżówki. Asfalt i przyjemność jazdy, na ostrym zakręcie z lustrem skręciliśmy w prawo. Dzięki czemu dojechaliśmy na ulicę Sportową obok RM Gastro i dotarliśmy do centrum Ustronia. A tam jedzonko i gorąca herbatka. W Ustroniu na PKP zakończyliśmy część rowerową przesiadając się do pociągu.